Bildgalleri
(1/1)
SPECIALIZED STUMPJUMPER EVO COMP ALLOY
Säljes29 995 kr
Beskrivning
Beskrivning
SJ EVO COMP ALLOY En sak är säker, Stumpjumper EVO Alloy är inte en ”vanlig” stigcykel. Den är byggd för att rätt och slätt go bananas. Den har likadan helt ny design som sin namne i kolfiber, inklusive justerbar gaffelvinkel, 150 mm suverän slaglängd, anpassning med S-sizing och integrerad SWAT™-lucka. I en lätt, men tålig M5 aluminiumram kan du kötta nerför stigar och spår du trodde bara gick med en downhill-cykel.
Den har SRAM NX Eagle 12-delad drivlina, rediga 30 mm breda aluminiumhjul och Fox FLOAT performance-dämpning. Det finns inga tvivel om att Stumpjumper EVO Comp Alloy är en cykel beredd för shredd.
Slaglängd spelar ingen roll utan rätt dämpningsinställningar och kinematik. I den nya designen för Stumpjumper EVO prioriterade vi kinematisk prestanda. Vi tog lärdomarna från utvecklandet av Enduro och följde upp med 1 000 timmar av utveckling i labb och ute i fält. På nya Stumpjumper har vi inte bara förbättrat pedalernas prestanda, utan även gjort cykeln mångsidigare, smidigare och livligare. Vi har ökat anti-squat-nivån så att dämpningen bättre står emot pedal bob och vi har även ökat prestandan så att den tar emot bättre när du träffar hinder rakt framifrån. Summa summarum? Skoningslös i spåret, skonsam mot dina knän.
S-sizinggeometrin i nya Stumpjumper EVO är den mest proggressiva hittills. Lång, låg, kort offset-gaffel, brantare sadelstolpsvinkel – allt du behöver för modern och framåtsträvande cykling. Men alla kör inte på samma sätt och det är därför geometrin på nya Stumpjumper EVO går att justera med sex olika inställningar. Du kan justera vevlagerhöjden med 10 mm, gaffelvinkeln med två grader och göra dessa justeringar oberoende av varandra. Slutligen, om du vill köra party-mode med mullet-setup kan du med EVO köra på 27,5 tumsdäck bak och 29 tum fram.
Storlekarna på ramarna som tillverkats med Rider-First Engineered™ är anpassade efter körstil, för att förbättra hanteringen och ge fläckfri prestation oberoende av ram och cyklistens storlek. Oavsett om du vill hoppa och leka med en S1 eller behöver en S6 i downhill-backen lär du märka samma egenskaper i cyklingen – den är grym i knivskarpa kurvor, har balanserad styvhet fram och bak och så är den så lätt som det bara går.
SWAT™-luckan kom först på Stumpjumper 2016 och gav utrymme INUTI ramen för ”skit man behöver”, som pumpar och extraslangar. Plötsligt behövdes inte fickor på tröjan.
Specifikationer
FRAMESET
Seat Binder
Alloy, 38.6mm
Frame
M5 Alloy chassis and rear-end, asymmetrical design, 29" Trail Geometry with S-Sizing, SWAT™ Door integration, head tube angle adjustment, horst pivot BB adjustment, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 150mm of travel
SWAT
SWAT™ Door integration
SUSPENSION
Fork
FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP damper, two position Sweep adjustment, 15x110mm axle, 44mm offset, S1:150mm of travel, S2-S6:160mm of travel
Obs: Knappen för att visa hela beskrivningen har bara en visuell effekt.
Nyckelinfo
- Varumärke
- Specialized
- Typ av cykel
- Mountainbikes
Plats
| Annons-ID | 17549793 |
|---|---|
| Senast ändrad | 23.9.2025 kl. 09:54 |