Modellår
2017
Fordonstyp
Sport
BMW R 1200 nine T racehoj.banhoj.BUD ! ELiT MC Göteborg
Mätarställning: 585 mil
Färg: Turkos,svart,grå
Typ: Sport

Utrustning

  • Luftburk demonterats
  • HP

luftfilter monteras direkt på spjällhus. K&N filter inkl K&N förfilter som monteras om det skulle regna. Prisidè 149.900kr men seriösa bud är välkomna, kom in så berättar vi mer ! Med luftburk borta så får vi upp ett helt annat luftflöde igenom hojen och får på så vis bättre kylning. ECU fäste modifierat och ligger ner, std står den upp som en vägg och stoppar luftflödet. Olja för rallybilars växellåda och kardan hälls i växellådan och sluväxel. Motul 300 gear. Topparna något planade. Ventiler exakt timade. Arrow grenrör utan spjäll. Sen tillverkades special mellanrör och två efter varandra liggande ljuddämpare skall hålla nere bullret. SBS DS bromsbelägg. De bromsbelägg vi testat som håller absolut högst kvalitet på banan med grepp och livslängd. Dessutom så sotar de i stort sett ingenting. Sotet kan bli ett problem då det sätter igen bromsoken och får allt att börja kärva. Bromsoken är Brembo M4 då dessa är beprövade och har ett enormt bett samtidigt som de har bra kylverkan och inte fadar beläggen så mycket. Brembo huvudbromscylinder (pump) för frambroms. Std från Ducati 1299R. Den bästa pumpen vi testat som samtidigt är mycket pålitlig. Alpha racing titan bult med förborrade hål håller oken på plats. Alpha racing bromsslangar. Magura kopplingspump från KTM. Gilles Tooling fotpinnar. S1000RR clip-on styre. RS2e racemappning i ecu:n.RS2e gör alla mappningar till Alpha Racing, de som bygger BMW:s fabriks racehojar. Full mapp med soft limit osv. Även RS2e shiftassist. Mycket mjuk och fint avstämd quickshift. Ilmberger Carbon toppkåpa, bellypan (för oljeuppsamling om något skulle hända motorn), bakkåpa och framskärm. Låg vikt och fantastiskt fin finish. Alpha racing nyckellöst system med std nyckel och ringantenn gömd under tanken och vippbrytare och hållare till denna i styrkronan. Aplha racing förborrad oljeplugg i alu med magnet. Puig bubbel racekåpglas till R Nine T race monterats. Bakfälg från BMW HP2 Megamoto. Låg vikt, snygg. Framfälg från S1000RR, smidd fälg för låg vikt. Gaffelkronor S1000RR för att matcha bredd på framfälgen. Öhlins styrdämpare monterats tillsammans med ett specialtillverkat fäste på nedre kronan. Std fäste för styrdämpare på ram används. Special skummgummi (hårt) som limmas på std sadelunderdel. Sen kläs med grepptyg för grepp. Öhlins bakstötdämpare och deras Cartridgekit till framgaffeln (komplett innehåll). Hårdare fjädrar än std. Testat lite olika Öhlins fjädrar för att hitta rätt hårdhet. Alpha Racing snabbtanklock eller original. Slutväxel från R1200RT. Tanken ombyggd nertill. Förstorad och omsvetsad med lyckat resultat. 23, 5 liter går i. Oem handtag behållits för handtagsvärmens skull. Kåpa för generatorrem och generator modifierad med hål för luftflöde och kylning. Likaså kåpan för kopplingen. Har inte varit några som helst problem efter detta. Gallerskyd