Modellår
2019
Fordonstyp
Sport
Nedsatt från: 209 900kr,
Honda CBR1000RR *Leverans slutet okt*
Mätarställning: 300 mil
Färg: Röd
Typ: Sport

Utrustning

  • Selectable Engine Brake
  • ny ABS
  • Power Selector
  • Selectable Engine Brake
  • ny ABS
  • Power Selector

Vi kommer att få in en nästan ny Fireblade i slutet på Okt. Spara 40000kr på detta ex. Kan reserveras mot HP. HONDA CBR1000RR Fireblade 2019. Supersport när den är som bäst. Fireblade är ”urfadern”, en modell som banat vägen för hela klassen. Honda CBR1000RR Fireblade tar konceptet total kontroll till nästa nivå. Den är utrustad med Honda Selectable Torque Control, Riding Mode Select System, Showa-fjädring fram och bak och MotoGP-teknik från RC213V-S. Supersport när den är som bäst. Fireblade är ”urfadern”, en modell som banat vägen för hela klassen. Honda CBR1000RR Fireblade tar konceptet total kontroll till nästa nivå. Den är utrustad med Honda Selectable Torque Control, Riding Mode Select System, Showa-fjädring fram och bak och MotoGP-teknik från RC213V-S. CBR1000RR 2019 CBR 1000 RR GP. Produktnr: CBR1000RRA-19. Modellen får ordentligt uppdaterad elektronik som bygger på HRC:s erfarenheter från MotoGP och som optimerar maskinerna ännu mer för bankörning. Antispinn (HSTC) med finslipat ingrepp och gasrespons, Fler inställningsmöjligheter med Wheelie Control åtskilt från antispinn, Uppdaterad gasrespons för bättre känsla in i kurvor och mer vrid i utgångar, Mindre ABS-ingrepp i hög fart, Nya färger för 2019. Ända sedan Fireblade lanserades 1992 har mottot för modellen varit total kontroll. Den har hela tiden fungerat som en måttstock för hur den enorma kraften i supersportiga tusenkubikare ska göras användbar. 2017 tog CBR1000RR Fireblade ett stort steg i utvecklingen och Honda skrev ett helt nytt kapitel i modellens långa historia. Grundversionen blev mycket lättare och fick en starkare motor som varvade högre och en inverterad Showa 43 mm Big Piston-gaffel som matchade BFRC-bakdämparen (Balance Free Rear Cushion). Den ännu lättare Fireblade SP utrustades med Öhlins semi-aktiva, elektroniska fjädringsstyrning (S-EC) och Öhlins inställningssystem (OBTi). Båda maskinerna hade en Bosch 5-axlad tröghetsmätare (IMU) som jobbade ihop med motorstyrenheten och en ny elektronisk gasreglering, plus antispinn (HSTC) med 9 nivåer och ABS. Med körlägessystemet kunde föraren anpassa maskinens effekt, motorbroms och antispinn. Till 2019 har både Fireblade och Fireblade SP uppdaterats utseendemässigt. Samtidigt har båda modellerna viktiga förbättringar som inte syns på utsidan. Det handlar om vidareutvecklad elektronik som bygger på feedback från förare, framsteg hos Hondas R&D-avdelning och erfarenheter från HRC:s MotoGP-team. Lingvalls motor välkommen!